Thursday, April 30, 2009

*Taubat Seorang Hamba*



Hati hiba mengenangkan dosa2 yg ku lakukan,
Oh Tuhan Maha Kuasa,
Terima taubat hamba berdosa...


Telah aku merasakan derita jiwa dan perasaan,

Kerana hilang dari jalan menuju redhaMu ya Tuhan.

Ku akui kelemahan ini,

Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah 3x...
Taubatku ini...



"bait-bait sebuah lagu yg cukup meruntun perasaan seorang hamba yg jahil cam aku..
kenapa pintu taubat aku lambat dibuka jika dibandingkan dengan manusia bertuah laen???
tp, syukur kerana ALLAH masih sayang pd aku..
bg aku, sejahat mana manusia itu, ALLAH yg menentukan hukuman padanya
sejahat mana manusia itu, ALLAH tidak pernah menutup pintu taubat kepadanya..
terpulang kepada nya untuk memilih,,,
sesungguhnya, hidup ini penuh dengan dosa dan maksiat
TAUBAT kepada-NYA mampu melupuskan semuanya..
insyaallah..."

No comments:

Post a Comment

Jejak komentar